Elias și spioana Cărturarilor de Sabaa Tahir-recenzie

on

Nu-mi vine să cred! Am așteptat aproape doi ani să citesc cartea asta? Nu știu să vă spun de ce am făcut lucrul acesta, de ce am dat-o la o parte. Cred că aștepta cuminte momentul când aș fi apreciat-o la maxima ei valoare. Ca cel de acum. Nu exagerez deloc, credeți-mă. Romanul acesta m-a trecut prin toate stările posibile. Dar să o iau de la început.

Anul Nou m-a prins cu timp liber și chef de citit. Numai la asta mă gândeam. Să stau cuibărită în colțul meu și să citesc non-stop. Ei bine, nu am citit non-stop, însă am avut nopțile libere pentru că încă nu mi se terminase vacanța.  Am pus mâna, inițial, pe o carte romance, apoi pe una ușor erotică și amuzantă. Nu prea m-au prins. Nu era momentul lor. M-am întors la genul meu favorit. Dar ce să citesc? Am zeci de serii începute. Doar nu sunt nebună să mai încep una. Se pare că-s suficient de nebună, pentru mi-a căzut privirea pe o carte care are o copertă magnifică și care e primul volum dintr-o serie fantasy.  Oare de ce am așteptat atât să o citesc? Cred că o mare parte din vină o poartă titlul, mai exact traducerea lui în română.

După cum probabil ați ghicit, e vorba de Elias și spioana Cărturarilor( An ember in  the ashes) scrisă de inegalabila Sabaa Tahir. Dragilor, voi știți cât mă rețin eu să nu chițăi și să nu dansez vreun dans nebun? Atât de încântată sunt de acest prim volum, încât am o frică irațională că nu voi reuși să vă transmit asta.  Sunt groaznică, știu. Toate cărțile îmi plac… Ei, nu e chiar așa, dar, sincer, nu cred că mi-ar face plăcere să vă prezint o carte care nu m-a prins și nu a avut acel ceva pe gustul meu.

8bbb216e81b6bd712839e7a61848d6de

Laia din Serra este o Cărturăreasă. Imperiul Cărturarilor a fost cucerit de Războinici în urmă cu cinci sute de ani. Cărturarii au ajuns fie să lucreze pentru Războinici, fie sclavii lor. Foarte puțini mai știu să citească și marile lor biblioteci au fost distruse de cotropitorii lor. Leia știe să citească, Leia citește noaptea pe ascuns și în timpul zilei își ajută bunica la treburile casei și pe bunicul cu pacienții lui. Îi mai are doar pe ei. Și pe Darin, fratele ei mai mare. În timpul unei razii a Războinicilor, bunicii ei sunt uciși cu cruzime în fața ochilor ei și Darin este luat drept membru al Rezistenței și închis în închisoare. Laia fuge și acest lucru o urmărește pe durata întregii aventuri. Ea găsește Rezistența și aceasta îi oferă un târg. Rezistența urmează să-i elibereze fratele doar dacă Laia devine spioana lor. Fata acceptă fără prea multe ezitări și ajunge sclava lui Keris Veturia, comandantul Academiei Blackcliff, un loc unde se formează Măștile, cei mai de temut dintre Războinici. Comandantul este o femeie diabolică care își mutilează sclavii si își persecută elevii. Niciun act odios de cruzime nu e prea mult pentru comandant, însă mi s-a părut prea mult pentru Laia. Fragila Laia, nesigură și neîncrezătoare pe forțele ei proprii, pe curajul ei, a încăput pe mâna unei persoane care nu arată niciun strop de compasiune, de omenie nici măcar pentru propriul ei fiu.

 

c439dd51d1ea02eb92c92aaa3c8e0710

Elias Veturius este o Mască în devenire. Este elev la Blackcliff și fiul doamnei comandant. Elevii școlii trec prin mulți ani chinuitori de instrucție până devin Măști, până ce se transformă în luptători letali de elită. Elias urăște să fie acolo. Urmează să absolve școală în câteva zile, dar el intenționează să evadeze imediat după. Este cel mai bun, asta nimeni nu contestă. Însă Elias nu vrea să devină ca mama lui care îl reneagă. El vede binele din oameni și nu vrea morți pe conștiință. Din păcate, planul îi este dejucat de Profeți. Profeții sunt considerați sfinți și sunt mai ” bătrâni ” decât putem crede. Ei citesc gânduri și văd în viitor. În ziua absolvirii, Profeții vin în școală și aleg patru elevi pentru a-i supune unor încercări dure. Câștigătorul va deveni noul împărat al Războinicilor iar cel de pe locul al doilea Sfranciocul, mâna dreaptă a împăratului. Bineînțeles, Elias se află printre cei patru aspiranți, dar mai este și prietena lui cea mai bună, Helene.

d3c654d27ba29336d185bfc32e73d5db

Oh, Helene… Este unul dintre personajele mele favorite. Este singura femeie absolventă a școlii din generația ei. De fapt, există și o regulă în acest sens. Este o luptătoare extraordinară și are o tărie de caracter pe care am adorat-o. Ea a fost mereu împreună cu Elias. Mereu și-au apărat spatele unul celuilalt și am sperat că nimic nu va interveni între ei.

Mi-a plăcut enorm acest prim volum, mai ales pentru că romantica din mine a fost și ea satisfăcută. După cum, probabil, ați ghicit întâlnirea dintre Laia și Elias este una cu scântei. Se simt atrași unul de celălalt și scenele unde apar cei doi împreună sunt memorabile. Dar asta nu e tot. Elias se simte atras și de frumoasa Helene iar Laia de Keenan, un tânăr membru al Rezistenței. E complicat și nu e. Vă jur că la un moment dat nu mai eram sigură  cine era mai potrivit pentru cine. S-a jucat autoarea cu mintea mea într-un mare fel. A știut exact  pe ce butoane să apese pentru a mă menține în alertă și cu sufletul la gură pe tot parcursul aventurii. Și când apar și ființe supranaturale precum efriti, ghuli, djinni sau Zburătorul, rețeta e completă. Avem un fantasy reușit din toate punctele de vedere.

Dacă vă gândiți, fie și numai pentru o clipă, că acest roman e previzibil, ei bine, vă înșelați. Eu, sincer, am crezut că evenimentele vor lua o altă turnură. Scenariul din capul meu era cu totul altul. Și asta m-a surprins în mod plăcut.

Am savurat stilul de scriere al autoarei, dar și intriga întortocheată și cursa contra cronometru de pe durata acțiunii. Am apreciat loialitatea Laiei, determinarea cu care vrea să-și elibereze fratele. Totuși, as fi vrut mai mult în unele momente de la ea. Știu că nu sunt dreaptă acum pentru că Leia a îndurat foarte multe, și-a dovedit curajul și cred că e genul de eroină care evoluează, crește de la volum la volum.  Vom vedea.

Recomand cu drag această serie!

Până data viitoare, lectură plăcută!

Ar trebui să mă uit in altă parte. Nu pot. Ochii lui nu seamănă deloc cu ai mamei sale. Ai ei sunt cenușii ca sticla pisată, în timp ce ai lui Elias,
înconjurați de gene negre, au o nuanță mai profundă, ca miezul dens al unui nor de furtună. Mă trag înăuntrul lor, mă hipnotizează, refuză să mă lase să mă desprind de ei. Îi ating pielea cu degete șovăielnice. Obrazul lui neras e
aspru sub palma mea.
Îmi fulgeră prin minte imaginea lui Keenan, dar apoi se stinge iute. El e
undeva departe, distant, devotat pe de-a-ntregul Rezistenței. Elias este aici, în fața mea, cald, frumos și suferind.
„Este un Războinic. O Mască.”

927ce6279e3cc96c3deeadede9ac202e

17 comentarii Adăugă-le pe ale tale

  1. Mili spune:

    Si eu as vrea sa citesc aceasta carte. Ai rost la un moment dat cuvantul romantism. Daca exista asa ceva..atunci clar este de mine 🙂 Un fantasy fara ceva incitant nu prea are farmec.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Claudia Dare spune:

      Îți recomand cu drag seria! Are de toate. 😉

      Apreciază

  2. O recenzie pe masura cartii! Superba!
    Exact asta am zis si eu dupa ce am citit cartea: „de ce am amanat-o pana acum?”
    Si da, are o intriga intortocheata, dar pe atat de spectaculoasa. Imi place stilul autoarei. Primul volum mi-a placut enorm de mult. Cat de curand trec la devorarea volumului doi 😀

    Apreciat de 1 persoană

    1. Claudia Dare spune:

      Am citit si al doilea volum. Tot ce pot sa îți spun e ca o sa al parte de surprize. Abia aștept părerea ta. Mulțumesc! 😘

      Apreciat de 1 persoană

      1. Atunci ma apuc repede de ea. M-ai facut tare curioasa 😀 :*

        Apreciat de 1 persoană

      2. Claudia Dare spune:

        Lectură plăcută! 😍

        Apreciază

  3. Miss.Kawaii spune:

    Eu tocmai ce am terminat-o. Intr-adevar este o carte foarte buna si surprinzatoare. Si mie imi place Helene, dar mi se pare ca tine mult prea mult cont de reguli.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Claudia Dare spune:

      Ai dreptate într-o oarecare măsură, în ceea ce o privește pe Helene. Dar s-ar putea să te surprindă în volumul al doilea. 😉

      Apreciat de 1 persoană

      1. Miss.Kawaii spune:

        De abia astept sa pun mana si pe volumul 2

        Apreciat de 1 persoană

  4. Geo spune:

    Încă nu am citit cartea… offff, timpul asta chiar nu-mi mai ajunge…

    Apreciat de 2 persoane

    1. Claudia Dare spune:

      Te înțeleg perfect. ☺

      Apreciat de 1 persoană

  5. anasylvi spune:

    Multumesc pentru recomandare, se anunta o lectura interesanta!

    Apreciat de 2 persoane

    1. Claudia Dare spune:

      Abia aștept părerea ta, Ana! 💓

      Apreciat de 2 persoane

  6. Antoaneta spune:

    Am si eu pe lista seria, dar nu am chef mare de citit in perioada asta (nici timp, e adevarat)
    Ma bucur ca ai scris despre carte. Eram curioasa sa aflu mai multe lucruri. Sper sa imi revina cheful de citit si sa imi fac si timp pentru asta.
    p.s.: ai reusit sa transmiti emotia lecturii 😉

    Apreciat de 1 persoană

    1. Claudia Dare spune:

      Mulțumesc frumos, Antoaneta! Am profitat de timpul liber, mai târziu nu știu ce va fi. Trebuie doar sa găsești cartea potrivită și o să-ți revină cheful. 😉

      Apreciat de 2 persoane

  7. Mariam Oana spune:

    Cât de frumos ai scris despre acest roman! ❤ Eu l-am tot pus în coșul de cumpărături și l-am tot scos, dar acum îl vreau, trebuie să fie și al meu.

    Apreciat de 2 persoane

    1. Claudia Dare spune:

      Nu mai ezita, Oana. Eu cred că îți va plăcea. Îți recomand să cumperi și volumul al doilea. Evoluția evenimentelor e surprinzătoare. Mulțumesc frumos! 💓

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un comentariu