Pentru că eu sunt, pentru că tu ești de O.G. Arion* pre-recenzie

Seria Nemuritor a ajuns la final. Lansarea ultimului volum din serie, Pentru că eu sunt, pentru că tu ești va avea loc în cadrul Târgului International de Carte Gaudeamus, în data de 25 noiembrie, orele 13.

Mai întâi de toate, vreau să-i mulțumesc autoarei Oana Arion pentru că mi-a oferit manuscrisul pentru pre-recenzie înainte de lansarea oficială a romanului. E o mare onoare și mă înclin cu gratitudine.

Detectorul meu de cărți, respectiv serii briliante nu prea m-a înșelat niciodată. Simt mici fiori calzi care îmi gâdilă stomacul încă de la primele rânduri citite, care mai apoi se transformă în ditamai fluturii ce se zbat dureros în coșul pieptului. Mi se ridică pulsul, zâmbesc prostește în timp ce citesc, trăiesc în pielea fiecărui personaj și plâng de fericire ( sau o fi nefericire?) când termin cartea. Când am terminat de citit ultimul paragraf din romanul „Pentru că eu sunt, pentru că tu ești”, când am realizat că seria chiar s-a încheiat, m-au copleșit sentimentele. Respirației întretăiate i-au urmat lacrimile, iar zâmbetul prostesc s-a transformat în suspin. Pentru că seria Nemuritor, pentru că Oana Arion.

Nemuritor este seria în care fiecare volum e mai bun decât precedentul, unde personajele se dezvoltă, cresc și învață din greșeli, uneori pe căi dureroase; unde varietatea de legende și supranaturali te mențin mereu în priză, făcând din tine, cititorule, un devorator de situații pline de neprevăzut, de emoții care dau palpitații, de iubiri de poveste. Îți dorești să dai paginile cu repeziciune, pentru ca mai apoi finalul să te încânte, să te frângă, să te oblige la un moment de liniște în care să mulțumești pentru șansa de a fi trăit și a fi simțit  alături de Victoria și prietenii ei.

Oana Arion a făcut magie cu acest volum. Și-a desăvârșit opera și ne oferă un deznodământ pe cât de neprevăzut, pe atât de veridic și valabil.

Victoria și Arrio urmeaza să se căsătorească. Pregătirile pentru nuntă sunt în toi, iar Victoria își caută rochia de mireasă perfectă. Se apropie Crăciunul și decorul nu poate fi mai sublim de atât. Poate că totul pare frumos la suprafață, însă pe Victoria secretele o macină, greșelile din trecut o împiedică să se bucure pe deplin de ceea ce ar fi trebuit să fie cel mai fericit moment din viața ei. În plus, ea experimentează niște amețeli ciudate cărora nu le găsește nicio explicație. Sentimentele de rău augur devin aievea în momentul în care eroina noastră cedează. Cade într-o comă profundă, alertându-i pe cei dragi ei. Spiritul ei rămâne prins în lumea reală sub forma unei fantome. Puterea Argintului o părăsește și ea asistă neputincioasă și total invizibilă la durerea și strădaniile celor dragi care încearcă să o aducă înapoi prin orice mijloace. Păcatul de a fi intervenit în trecut o ajunge din urmă și prețul cerut trebuie plătit. Victoria nu mai este Stăpâna argintului, însă nu acest lucru o definește pe ea ca persoană. Ea dovedește o prezență de spirit remarcabilă și o istețime impresionantă în momentul în care spiritul ei este transportat în Skygger, o dimensiune intermediara, un fel de purgatoriu unde realitatea este distorsionată și încâlcită, unde conștiința ei se zbate și unde umbrele din trecutul ei apropiat cer socoteală.

Din acest moment, acțiunea romanului trece pe două planuri. În primul, o avem pe Victoria, așa cum am menționat, și în al doilea, pe cei rămași acasă. Mi s-a părut foarte emoționantă reuniunea de „familie”, în care toți au dat o mâna de ajutor și au venit cu idei de vrăji, descântece sau, pur și simplu , au vegheat trupul aproape neînsuflețit al Victoriei. Ne reîntâlnim cu Anais, cu vampirul Erden si vrajitoarea Wulina, cu Sonja și Serena, cu contele de Saint Germain și Lili, cu Dodo, sora Victoriei, a cărei durere e aproape palpabilă.

Am trăit intens momentul în care Ian și Arrio citesc jurnalul Victoriei și iau o hotărâre care ar putea schimba cursul întregii aventuri, care ar oferi seriei un deznodământ cel puțin dramatic.

Dar e suficient. Am dezvăluit prea mult. Misterul și suspansul s-ar putea să te învăluie, iar dezlegarea să fie la un pas de tine, după o cortină invizibilă, dar să nu disperi, merită așteptarea. La sfârșit vei plânge, vei mulțumi și te vei simți împlinit. Mă simt săracă în cuvinte, dar sunt convinsă că și pe tine te vor încerca aceleași sentimente când vei ține în mâini acest roman tulburător, când vei citi rândurile scrise cu măiestrie, când vei încerca să ghicești fără succes finalul.

După ce vei termina seria Nemuritor vei fi mai bun, mai îngăduitor, mai curajos. Vei întâlni în calea ta , cândva, o cafenea literară și s-ar putea chiar s-o zărești pe Stăpâna argintului; o roșcată minionă care poartă permanent un zâmbet pe buze; ocupă un loc la o masă și las-o să îți spună povestea ultimului viking.

Cu fiecare carte nouă, scrisul Oanei Arion a progresat și sunt extrem de fericită că i-am urmărit călătoria încă de la începuturile ei. A dat viață legendelor, reinterpretându-le cu o imaginație extraordinară. A reușit să îmbine perfect elementele fantasy, de acțiune și aventură cu cele romantice, dramatice și amuzante.

Felicitări, Oana Arion! Fluturașii nu m-au părăsit încă. Recomand tuturor această serie magnifică!

received_827014784148161

Reclame